E-postmeddelande vid makulering av kundorder hjälpmedel

Hjälpmedel

Nu har funktionen i webSesam påbörjats där vi skickar ett epostmeddelande om en order har blivit makulerad. Det betyder att du som förskrivare kommer att få meddelande om vi makulerar en order av någon orsak.

Innehållet i meddelandet är vilken order och vilken kund som ordern var lagd emot, orsaken ska noteras och om den inte är noterad så kommer texten Ej Noterat att stå istället.

Nedan är ett exempel på ett meddelande

Hej X,

Din order 24090542 har blivit makulerad 2024-07-01.

Order 24090542 [Kundnummer] [Kundnamn]
Artikel: 25765
Benämning: Mjuksits standard - passar Ocean / Ocean 2 / Ocean XL / Ocean E-vip / Ocean 2XL
Orsak: Inte kopplat komponenter till huvudhjälpmedlet
Artikel: 42259
Benämning: Hygienstol Ocean Dual-Vip gejder mont armstödslåsn tippstöd bak max 150 kg med multijusterbart huvudstöd
Orsak: Inte kopplat komponenter till huvudhjälpmedlet

Att du fått din order makulerad, beror troligen på någon av följande orsaker:

  • Inte kopplat komponenter till huvudhjälpmedlet
  • Inte beställt komponenter till önskad anpassning (exempelvis ändrad sitthöjd Cross)
  • Inte angivit korrekt information (exempelvis sitthöjd i klartext i inforutan då annan sitthöjd än standard önskas)
  • Felaktig leveransadress eller inte komplett leveransadress

Har du frågor eller funderingar gällande hur du lägger beställningar i webSesam, kontakta hjälpmedelskonsulent via mejl: hjalpmedelskonsulenter-lansservice@norrbotten.se